Lexx
"Lexx" is the tale of a group of misfits who inadvertently steals the most powerful weapon of destruction in the two universes: the Lexx, an enormous, sentient insect genetically modified for space travel and planet-destroying capabilities. Although they have no real authority, they travel through hostile and chaotic universes, having a variety of adventures.
I Worship His Shadow
Xev, Stan and 790 steal the Lexx with the help of the rebel Thodin and make their escape from the Cluster.
Zev and Stan search for Brunnis, Kai's home planet, in order to find a way to keep him alive.
In order to feed, the Lexx sets down on a garbage planet and Stan, Zev and Kai make the mistake of getting out to look around.
A brilliant doctor with ulterior motives saves Stanley's life after he is mortally wounded.