Uncle Bräsig is a West German period drama television series which first aired on ARD between 1978 and 1980. It is based on the novel From My Farming Days by Fritz Reuter, which had previously been made into the 1936 film Uncle Bräsig. It is set in Mecklenburg in the 1840s.