Power & Ice
The Avalanche
Three companies battle to keep power flowing in the remote, frozen Alaskan wilderness. Extreme locations, avalanches, and the constant threat of electrocution stand in their way.
Bombs Away
ALB struggles to get its biggest job of the season off the ground, while two of the top linemen fight each other; EPC worries about bankruptcy with the Kodiak job; CITY has an explosive plan for Thompson Pass.
Sparks fly between a veteran ALB lineman and a newcomer trying to take control; City Electric loses equipment in an icy river; EPC tests a new invention in Kodiak.
All three companies compete for a single job, but only one will win the bid; a Kodiak bear pursues the EPC crew and one lineman has a terrible accident.
A disastrous injury shocks the City Electric crew; ALB navigates an intricate web of live wires to push their job to completion.