The Mummy
The Mummy is an American animated series produced by Universal Cartoon Studios based on the 1999 film of the same name. It premiered on Kids' WB on The WB network on September 29, 2001. It is set in 1938. It was retooled and renamed The Mummy: Secrets of the Medjai for its second and final season, which began on February 8, 2003. The show was cancelled on June 7 of the same year. Reruns of the show aired on Kids' WB until it was removed from its Saturday morning lineup around July 2003.