Turmschatten
Ephraim Zamir supports the construction of a synagogue with a donation. Neo-Nazis try to intimidate him and kill his adopted daughter.
Zamir interrogates live on camera the two neo-Nazis who killed his daughter. Viewers are asked to decide their fate on the Internet: If 100,000 votes are cast, Zamir wants to execute them.
The ratings for the exclusive coverage are a major prize for programme director Kleinfeld. Meanwhile, the police are on edge because the tower resembles a fortress.
Zamir finds Karl a challenging opponent during the interrogation. Marie Stresemann tries everything to save Karl's life. The special task force is ready to storm the tower.
Marie narrowly survives the explosion of a mine and wakes up in the tower. Zamir fends off the first attack by the special task force, but it is already preparing the next one.