Germany won the Eurovision Song Contest 2010, which was held in May 2010 in Oslo, Norway. The country's entry was selected in a series of competitive heats and a national final – Unser Star für Oslo – which was organised jointly by the public broadcasters ARD and NDR and the private television channel ProSieben, together with the three-time Eurovision participant for Germany and music producer, Stefan Raab.