Wendehammer
Meike, Franziska, Nadine, and Samira have been best friends since their school days and are now in their late 30s. They live with their families in adjacent townhouses on a cul-de-sac. The four women share a deep bond, knowing each other’s strengths, weaknesses, and the clever little tricks each uses to navigate life.
Stille Wasser
Franziska, Meike, Samira, and Nadine have been friends since childhood and now live as neighbors in semi-detached houses on a cul-de-sac. Julia, new to the neighborhood, wishes to join their close-knit circle. Unbeknownst to her, the four harbor a dark secret—shared responsibility for a body, not in the basement, but at the bottom of a lake. The lake's water level is dropping alarmingly due to Steinert's construction site, threatening to reveal their hidden past. Tensions rise as the friends frantically try to keep their secret buried, each grappling with the fear and guilt it brings to their seemingly perfect lives.
Das fünfte Rad
As the deadline for her dissertation looms two days away, Julia finds herself under immense pressure with her family arriving specifically for her big moment—yet all she has is a foreword. Meanwhile, Samira learns that two construction workers are experiencing respiratory issues. Seeing an opportunity, she speculates that neglecting safety regulations could serve as grounds to halt construction. Determined to uncover toxic substances, the four friends decide to infiltrate the golf course construction site, embarking on a daring mission to find answers.
Despite her lack of a diving license and never having dived with an oxygen tank, Samira must take the plunge, and her friends are determined to assist. The challenge happens on the very night Felix plans a romantic setting to propose to Julia once again. As emotions and chaos intertwine, the friends navigate a spontaneous underwater adventure, balancing their support for Samira with the unfolding romantic drama between Felix and Julia, who are caught unaware of the underwater mission. A night meant for love transforms into an unforgettable escapade of friendship and unexpected bravery.