What Is the Girl Called?
S1, E1: Mafalda is one of the world's most beloved and successful cartoon characters. But how was she born? This episode tells the story of Mafalda's origin and of its creator, the Argentine Quino, as it reveals the secrets behind the comic strip's birth. From the first sketches, the result of a commission for a failed advertising campaign, to its original publication, Mafalda became a rebellious heroine from the 1960s who could be seen as a feminist from today's point of view. Through stock material, analysis from cartoonists such as Maitena, Liniers, and Tute, and the testimony of historians, editors, and Quino's friends and family, this episode travels to the creation of a character that, more than fifty years later, is still more alive than ever.