Cheyenne Autumn
Four-time Academy Award-winner John Ford (The Grapes of Wrath, The Quiet Man) directs an epic frontier film – Cheyenne Autumn. Imprisoned on a squalid reservation in Oklahoma, the last of the Cheyenne Indians escape and head for their old homelands in Wyoming, accompanied by Quaker missionary Deborah Wright (Carroll Baker). Captain Thomas Archer (Richard Widmark) is ordered to lead his cavalry unit in pursuit – despite his sympathy for the Cheyenne and his love for Deborah. The inevitable clash between soldiers and Indians ends in a crushing defeat for Archer's men but brings even more troops against the outnumbered Indians. Hollywood luminaries James Stewart, Karl Malden and Edward G. Robinson add their star power to this profound and passionate Western.