James Dean: Forever Young
When James Dean died in a car crash on September 30, 1955, he was mourned throughout the world with mass hysteria that had never before been experienced. One of Hollywood's most talented stars, with the briefest of careers, 50 years later Dean remains an internationally compelling screen presence, an iconic image, and a cult favorite of timeless fascination. Michael J. Sheridan's documentary James Dean: Forever Young revisits five years of the actor's life, underscoring the subtlety of his work in 37 television series and the three great Warner Bros. films--East of Eden, Rebel Without a Cause and Giant--that made James Dean a legend.