Based on the novel by Richard Hooker, M*A*S*H follows a group of Mobile Army Surgical Hospital officers at they perform surgery and pass the time just miles from the front lines of the Korean Conflict. Led by Captains Hawkeye Pierce (Donald Sutherland) and Trapper John McIntyre (Elliott Gould), they add to the chaos and hilarity of the situation.