Tato (Gael García Bernal) and Beto (Diego Luna) are poor stepbrothers living on a banana plantation in Mexico. Both are talented soccer players, but their dreams lay elsewhere: tone-deaf Tato wants to be a singer, while Beto is content to remain on the plantation. One day, a sports agent sees the two young men playing soccer and offers to take one of them to Mexico City for a chance at sports stardom.