It's a Hopeful Life
S2, E10: In a nod to the holiday classic “It’s a Wonderful Life,” the Chances go to the movies and are surprised when they discover that the film they’re watching is strikingly similar to their own family life. Meanwhile, Jimmy is transported into a cinematic dreamlike state and experiences the world as though he never met Hope’s serial killer mom Lucy (guest star Bijou Phillips). But when he returns to reality, he soon realizes that life without Hope would not be nearly as sweet.