Part One: The Peacock Throne
S1, E1: Details how America and Iran went from deeply enmeshed Allies to global adversaries; as the American-backed Shah flees his country's revolution against the repression of his regime, the religious cleric Ayatollah Khomeini rises to power and an Islamic theocracy is put in place; the U.S. embassy, a symbol of American imperialism and political interference to many, falls under grave threat.