Two brothers meet again after many years at their father's funeral. Between past grudges and dormant affection, the two face a journey to bring their parent's ashes to his wife's side, following his last wishes. On board two beat-up scooters, built years ago when they were two kids, they will travel through Emilia-Romagna and through their feelings to discover that there is always time to fight and love each other again.