A Few Good Men
Lt. Daniel Kaffee (Tom Cruise) is a military lawyer defending two U.S. Marines charged with killing a fellow Marine at the Guantanamo Bay Naval Base in Cuba. Although Kaffee is known for seeking plea bargains, a fellow lawyer, Lt. Cdr. JoAnne Galloway (Demi Moore), convinces him that the accused marines were most likely carrying out an order from a commanding officer. Kaffee takes a risk by calling Col. Nathan R. Jessep (Jack Nicholson) to the stand in an effort to uncover the conspiracy.