A Place in the Sun
In this classic version of Theodore Dreiser's novel "An American Tragedy," George Eastman (Montgomery Clift), the nephew of a wealthy industrialist, is excluded from high society and given a blue-collar job at his uncle's factory. While ascending the ranks of the company, George becomes romantically involved with co-worker Alice Tripp (Shelley Winters). However, when he is introduced to socialite Angela Vickers (Elizabeth Taylor), he quickly falls for her, leading to a tragic love triangle.