Brothers in Exile
Major League Baseball has been transformed by the influx of Cuban players such as Aroldis Chapman, Yasiel Puig and Jose Abreu. But a special debt of gratitude is owed to two half-brothers, whose courage two decades ago paved the way for their stardom. "Brothers in Exile" tells the incredible story of Livan and Orlando "El Duque" Hernandez, who risked their lives to get off the island. Livan left first, banking on his status as the hottest young prospect in Cuba he defected via Mexico and signed with the Florida Marlins, for whom he became one of the youngest World Series MVPs in history in 1997. Staying behind was Orlando, who was banned from professional baseball in Cuba for life because he was suspected of having helped Livan escape. Then, on Christmas 1997, an increasingly frustrated and harassed Orlando left Cuba in a small boat. He was stranded on a deserted island for days before being picked up by the U.S. Coast Guard. Less than a year later, "El Duque" was helping pitch the New York Yankees to a world championship, completing a most unlikely journey for two half-brothers who rode their arms to freedom and triumph.