Chaplin – A ballet by Mario Schröder
The little guy with his mustache, his bowler hat and his bamboo cane is world-famous. But who is the man behind this figure? Mario Schröder wondered the same thing when choreographing Chaplin. Chaplin is a colorful and magnificent dance production from the Opera Leipzig, dance in the highest perfection and mastery of modern technology. “Schröder's ballet, ‘Chaplin’ is a grand, marvelous dream of a man in search of himself, in search of a language to deliver a direct message, for the indirect ones, he finds body language and thus his tone of truth.”