Chocolat
An affluent white woman named France (Mireille Perrier) returns to her childhood home in Cameroon after many years of living in France. While there, she reflects upon her youth. When she was growing up in the former French colony in the 1950s, her life was one of privilege, escape and ignorance. She bonded with an African servant named Protée (Isaach de Bankolé), even though she was unaware of the larger racial and social tensions stirring all around her.