Expedition Amazon
From the mighty Amazon’s icy source to its freshwater plume reaching as far as the Caribbean, National Geographic Explorers conduct groundbreaking research to take the pulse of one of the planet’s integral and endlessly magical resources. From unique mangrove forests to the health of pink river dolphins and the migration of Andean bears, extreme urgency is met by equally hopeful solutions.