Explorers
Young Ben Crandall (Ethan Hawke) spends his free time watching sci-fi films, playing video games and reading comic books. Surprisingly, his affinity for all things fantastical yields a real result -- when he has a vivid dream about technology, his science-loving friend Wolfgang Muller (River Phoenix) manages to create a working spacecraft. Joined by their buddy Darren Woods (Jason Presson), the boys take off into outer space and encounter some very odd extraterrestrial life.