Guilty by Suspicion
When director David Merrill returns to the United States from Paris, he is called before the House Un-American Activities Committee. Though he is not a communist, he refuses to cooperate in order to protect his friend, screenwriter Bunny Baxter. Merrill faces repercussions and is blacklisted. Already on rocky terms with his wife and unable to work in film, theater or advertising, Merrill starts to waver in his principles.