Ice Castles
The beloved three-hankie tearjerker starring 1970s teen heartthrob Robby Benson and Lynn-Holly Johnson, Ice Castles is a classic story of love triumphant over tragedy. Alexis "Lexie" Winston (Johnson) is a pretty teenage figure skater and Olympic hopeful who seems destined for greatness. Encouraged by her coach Beulah (superbly portrayed by Colleen Dewhurst), Lexie strives to be her best. Her father (Tom Skerritt) has his misgivings, but Lexie skates her way to the finals. Just as Lexie's headed for the top, she suffers a freak accident. With the love and support of her childhood sweetheart, Nick Peterson (Benson), Lexie transforms her personal misfortune into a heartbreaking victory. Powered by a swelling Marvin Hamlisch score and Melissa Manchester's smash hit theme song, "Through the Eyes of Love," Ice Castles is an inspirational drama guaranteed to leave a lump in your throat.