Nomadland
Following the closure of a gypsum mine in the rural Nevada town she calls home, Fern (Frances McDormand) packs her van and sets off on the road. Exploring life outside conventional society as a modern-day nomad, Fern soon discovers a resilience and resourcefulness that present her with experiences unlike any she’s known before. Along the way in this story of hope, she meets other nomads who become mentors in her life amidst the vast, sometimes breathtaking landscape of the American West. From Searchlight Pictures and acclaimed director Chloé Zhao, NOMADLAND features real-life nomads Linda May, Swankie and Bob Wells. With care and insight, Zhao crafted the screenplay, based on Jessica Bruder’s book “Nomadland: Surviving America in the Twenty-First Century.” McDormand brings Fern to life with a powerful, authentic performance. Also starring David Strathairn in a gripping turn as a man Fern befriends, NOMADLAND is a fascinating celebration of humanity, independence and adventure.