Rebel Without a Cause
After moving to a new town, troublemaking teen Jim Stark (James Dean) is supposed to have a clean slate, although being the new kid in town brings its own problems. While searching for some stability, Stark forms a bond with a disturbed classmate, Plato (Sal Mineo), and falls for local girl Judy (Natalie Wood). However, Judy is the girlfriend of neighborhood tough, Buzz (Corey Allen). When Buzz violently confronts Jim and challenges him to a drag race, the new kid's real troubles begin.