The Dark Crystal
Jen, raised by the noble race called the Mystics, has been told that he is the last survivor of his own race, the Gelflings. He sets out to try to find a shard of the dark crystal, a powerful gem that once provided balance to the universe. After the crystal was broken, the evil Skeksis used sinister means to gain control. Jen believes that he can repair the dark crystal and bring peace back to the world, if he can only find the remaining shard.