The Great Debaters
Poet and professor Melvin B. Tolson teaches at the predominantly black Wiley College in 1935 Texas. He decides to start a debate team, something nearly unheard of at a black college. While at first he butts heads with the influential father of one of his best debaters, eventually he is able to form a team of strong-minded, intelligent young students, and they become the first black debate team to challenge Harvard's prestigious debate champions.