The Three Tenors
At the 1990 Football World Cup, the three tenors, José Carreras, Plácido Domingo and Luciano Pavarotti joined conductor Zubin Mehta for an extraordinary musical experience. This concert in the Caracalla Baths of Rome was the Birth of a Legend, launching a new era of classical music. In the following years, the 3 Tenors held audiences around the world under their spell in over thirty performances and helped to bring about an unexpected flourishing of classical music.This programme interweaves performance and background information, including previously unseen material.