Three Kings
"Best Picture" - The Boston Society of Film Critics. " 'Three Kings' rules..." USA Today. Starring Emmy and Golden Globe-nominee George Clooney ("ER," "Out of Sight"), Mark Wahlberg ("Boogie Nights"), Ice Cube ("Dangerous Ground," "Boyz in the Hood") and Spike Jonze as American soldiers stationed in Iraq after the Persian Gulf War cease-fire agreement. The unlikely foursome conspire to steal a huge cache of gold hidden near their desert base, but their plan goes awry when Saddam Hussein's henchman find out about their plans. Co-starring Jamie Kennedy ("Scream," "Bowfinger") and Mykelti Williamson ("The Hoop Life," "Waiting to Exhale"). "...disturbingly powerful and powerfully funny." - Newsweek. "[DirectorDavid O. Russell] triumphs with the smart, funny and genially bizarre 'Three Kings.' " - Time.