Walk the Line
Walk the Line is a 2005 American biographical drama romance film directed by James Mangold. The screenplay, written by Mangold and Gill Dennis, is based on two autobiographies authored by singer-songwriter Johnny Cash—Man in Black: His Own Story in His Own Words and Cash: The Autobiography. The film follows Cash's early life, his romance with June Carter, and his ascent to the country music scene.