X2: X-Men United
Stryker (Brian Cox), a villainous former Army commander, holds the key to Wolverine's (Hugh Jackman) past and the future of the X-Men. This threat re-ignites the call for a mutant registration act. Stryker starts a full-out assault on Professor Xavier's (Patrick Stewart) mansion and school. After escaping his plastic cell, Magneto (Ian McKellen) proposes a partnership with Xavier and the X-Men to combat this new formidable enemy they both have in common.