Jesy Nelson: Life Changing
Follow Jesy Nelson as she embarks on the transformative journey of motherhood; as one-fourth of girl group Little Mix, Jesy has experienced the highest of highs and the lowest of lows; now, she's ready to share her truth like never before.
As Jesy begins a new chapter in her life, she reflects on her early days as a performer and the "The X Factor" audition that changed her life forever; Jesy and partner, Zion, are expecting twins; at a routine scan, they receive some worrying news.
Jesy reveals the highs and lows of her X Factor journey, including how she was cruelly trolled for her looks and when the press uncovered her father's criminal past; Zion recalls the moments when their romance blossomed.
Jesy's friends and family open up about the heartbreaking moments when the pressures of fame took its toll on her mental health; after being forced to stay in hospital for a month, Jesy is finally allowed out but on a trip with Zion.
Witnessing the birth of Jesy's twin girls; the elation of becoming a mother is mixed with heartbreak, as her premature newborns are rushed into intensive care; Jesy shares her unseen family archive and when she encounters a familiar face.
Jesy opens up about the final days of Little Mix for the first time, revealing the reasons behind the split and recalling the last time she spoke to the girls; when Jesy sees waxworks of the band, she's flooded with emotions.
Jesy and Zion's new chapter continues as they leave Essex to start a new life on the Cornish coast with the twins; Jesy reflects on her solo career, she was finally able to take creative control; her musical dream soon became a nightmare.