Karsu's Turkse Keuken
Karsu is a young and talented international artist, but comes from a family of restaurant owners. For her friends and family, and for us, she cooks simple dishes from her home region in Türkiye.
Köfte in Dough
Köfte is delicious for the barbecue, and around Karsu's neighborhood there is always a struggle over who makes the most delicious ones. In Karsu's family it is Uncle Kenan, so he will be there to taste the end result.
Cilbir with Homemade Pita
According to Karsu, this dish is suitable for breakfast, but if you find garlic a bit heavy at this time of day, it can also be very good as brunch or lunch with a friend. Which is exactly the reason why Karsu invited her friend and violinist Cisem.
This shepherd's salad is one of Karsu's favorite childhood memories. Her father always made it with herbs from his own garden, and so her father takes care of the final touches.
Anyone who has ever been to Turkish beaches will surely recognize this dish: Simit with chicken spread. There they walk with huge piles on their heads and Karsu is about to try the same. But first, she must prepare the dish.
Karsu makes the ideal comfort food today after a hard day's work: Mercimek corbasi, or Turkish lentil soup.
Damla is Karsu's pilates teacher and so she prepares a healthy meal for her: Kisir and spinach with minced meat.