Pose
In 1987 New York, Blanca Rodriguez pursues her dream of becoming a house mother after receiving a devastating medical diagnosis. Alongside the members of her newly formed House of Evangelista, Blanca competes in the House Ballroom scene against her former mother and recent rival, Elektra Abundance. Meanwhile, Damon Richards moves to New York City with aspirations of joining a dance company.
Blanca is denied access to a popular bar leading to a purposeful feud. Meanwhile, inexperienced Damon learns the truth about love and sex when he is asked on a date.
The House of Evangelista celebrates the holidays and prepares for the Snow Ball in spite of Angel’s lack of holiday spirit. Elektra contemplates undergoing an affirming medical procedure.
The Fever
Candy’s insecurities about her appearance are heightened when she is criticized at a ball. Blanca worries when Damon and Ricky have a medical scare that threatens to tear them apart.
Blanca is forced to reconnect with her estranged siblings after the death of her mother.