Iruma Takumi is summoned by mistake to Mildgard, a fantasy world of swords and magic. Given a chance to start over, he dreams of a peaceful life there. When the goddess Nolyn grants him “alchemy,” an ultra-powerful skill, his reluctant adventure begins!
In order to create 100 of the toilets equipped with a magic device that Papek begged him for, Takumi visits the Mulan Company to procure help.
Takumi informs Maria and Sofia that he'd like to travel, so he registers them both with the Adventurer's Guild and forms an official party.
Takumi wants to upgrade their gear for their journey, so he seeks out mythril and adamantite ores; after consulting with the Adventurer's Guild, he accepts quests to defeat monsters, gather Treant Wood and escort a miner to excavate the ores.
Word of Takumi's Purification magic device reaches the Holy Empire of Sidonia; they demand that the Kingdom of Barcula hand over Takumi, but they refuse.