When you get into headline-making trouble, there's only one person to call – Olivia Pope (Kerry Washington). This former Presidential media relations consultant’s firm focuses on protecting the public images of our nation’s elite. But sometimes cutting ties with the past isn’t so easy.
Sweet Baby
When a young lawyer starts a new job at a crisis management firm, she must deal with an accusation against the nation's president on her first day.
The team tries to help a millionaire's son who has been accused of rape; when Olivia takes on Amanda Tanner as a client, her first request is a meeting with the president.
Olivia and Cyrus get into a heated argument about the Amanda Tanner case; the team helps a dictator who claims his wife and children were kidnapped.
Olivia and her team help defend the pilot of a commercial plane that crashed, killing all onboard; when Amanda Tanner goes missing, Huck must call upon his past to help find her; Fitz asks the vice president for help.
As Gideon looks into Amanda's past, Olivia and Fitz's start on the campaign trail is revisited.