Shoushimin Series
Kobato decides to become an honest citizen and befriends Osanai, a classmate with the same goal. They plan to enter high school quietly, but they’re soon surrounded by inexplicable events and disasters. Will they manage to live ordinary, peaceful lives?
Sheep Costume
Kobato and Osanai made a pact to lead a quiet life as regular students upon entering high school; a handbag mysteriously disappears at the school; Kobato is asked to help solve the case.
How to Make Delicious Hot Cocoa
Dojima invites Kobato and Osanai to his house, where he makes them cocoa using his special method; when Osanai leaves, Dojima asks Kobato about her change in personality.
During a class assignment, a vase in the cabinet seemingly breaks by itself, but there's an elaborate plan behind it; this mystery is quickly forgotten when Osanai sees the bicycle thief again and plots revenge.
Kobato and Osanai plan to enter high school leading quiet lives, but inexplicable events and disasters keep happening around them.
Kobato finds Osanai crying in the school hallway, but she runs away without telling him what happened; at the student newspaper club, a new mystery involving Berliner Pfannkuchen. jelly doughnuts, awaits him.
Osanai ropes Kobato into her plans for the summer vacation; the cake he is supposed to buy for her proves to be irresistible, even for Kobato.