The Ancient Magus' Bride
Suffering a tragic childhood and sold at an auction, Chise Hatori has little hope for a better life. But when a mysterious sorcerer named Elias takes interest in her aptitude for magic, he decides to make her his apprentice—and his bride.
April Showers Bring May Flowers
Having given up on life, 15-year-old Hatori Chise sells herself at an underground auction. She is bought by Elias Ainsworth, a not-quite-human mage, for 5 million pounds. He intends for her to be his future bride, and her world begins to change.
Simon, who is assigned by the Church to keep an eye on Elias, visits with some business. One of his requests brings Chise and Elias to the ends of the earth, where they meet Elias' mentor, Lindel, along with an old race on the verge of extinction.
Long ago, the humans and cats of Ulthar were struck by a great tragedy. For generations, the souls of those impacted have been sealed away by the king of cats. Chise and Elias travel to Ulthar to complete Simon's second task: purify the remaining spirits.
To sorcerer Refnred's eyes, Chise is a sad girl being duped by a mage. But no matter what Elias' true motives are, Chise has no intention of leaving him. Elias was the first person to value her, after all.