The Sticky
Ruth Landry, a syrup farmer, turns to crime when the bureaucratic authorities threaten to take away everything she loves; she teams up with a Bostonian mobster and a French-Canadian security guard for a heist on Quebec's maple syrup surplus.
Petiole
Canadian maple syrup farmer Ruth Landry hits back at bureaucratic exploitation by planning a syrup heist with low-level Boston criminal Mike Byrne and inside man Remy Bouchard.
Insertion Point
As the plan for the heist comes together, Ruth is arrested for vandalizing the Association; big city cop Valerie Nadeau is called in to investigate a murder.
Ruth, Mike and Remy are involved in a white-knuckle race with the police to prevent them discovering evidence that would jeopardize the heist.
The gang reluctantly decides to use physical force to deal with a personnel problem, but Mike's preference for a more permanent solution threatens to leave them all exposed to the police.
As the police investigation into a local murder starts impinging on the plans for the heist, Mike's past arrives with a vengeance and puts everybody in mortal danger.
The long-delayed heist gets underway in the middle of a farmers' uprising; the gang must use all their ingenuity to improvise their way through a series of unforeseen disasters.