Vinland Saga
Raised by the Vikings who murdered his family after they raided his land, Thorfinn becomes a terrifying warrior, forever seeking to kill the band's leader, Askeladd, and avenge his father.
Somewhere not here
Weary of battle, Thors trades his sword for a peaceful family life, which allows his son, Thorfinn, to grow up on tales of a near-mythical Vinland.
Floki orders Askeladd to kill Thors; the villagers prepare for their first battle; Thors and his men get ready for their journey to England.
Askeladd and Thors are unparalleled warriors, but Thors has people he must protect; to save them, he challenges Askeladd to a duel.
Thorfinn will never forgive Askeladd; as hatred takes root in the youth's heart, the life Thor never wanted his son to have now seems inevitable.
Revenge fuels Thorfinn's determination to become strong enough to square up to Askeladd. However, they are not going to come to blows with each other just yet.