We Were the Lucky Ones
Radom
The Kurc family celebrates Passover in Radom, Poland; one year later, the onset of World War II forces a devastating separation.
Lvov
Halina and Bella start their passage to Lvov; Sol, Nechuma and Mila must find a new home in German-occupied Radom; Addy is conscripted into a Polish unit of the French army.
Genek and Herta are sent on a grueling train ride; Addy escapes Europe by sea; Halina starts a new job in Soviet-Occupied Lvov.
Mila does everything to protect young Felicia; Halina, Jakob and Bella face new danger in Lvov; Addy searches for Eliska in Morocco.
Halina, Jakob and Bella search for those missing in Lvov; Addy and Eliska attempt to enter Brazil; Genek faces a Siberian winter and a question of faith; Sol and Nechuma observe Rosh Hashanah.
With Sol and Nechuma in danger, Halina attempts to find refuge for her parents; Mila learns to assimilate in Warsaw; Bella searches for solace at the AVL Factory; Jakob faces life alone in the Radom ghetto.