S1, E5: Ribero shows photos to Pablo and Alicia of what they found while dredging the lake: metal objects from the surrounding area, as if a giant magnet was below the water. They were not underwater however, but floating on top, like the water itself was magnetic. Daniela decides to write an article about the strange phenomena in town, but when she tries to send the documents to her uncle, a virus message appears on her computer, blocking it. Daniela writes it by hand, a decision that has terrible consequences. Nacho keeps trying to fix his relationship with Hugo and Tania, and, though she still thinks of Pablo, Nacho and Tania have sex after a long time. It seems that the couple are back together, but suddenly, an indiscretion by Nacho alerts Tania. Abel takes his grandfather Ramón to the care home and ensures with the nurse that he won't be able to get out during the night. Daniela tries to visit her grandfather, sneaking in without anyone in the hospital noticing. Suddenly, she sees a shadow and hides in the closet just in time to see a chilling image: all of the patients are coming for her like zombies, with her grandfather leading. The events in this small town seem to develop quickly, bringing an unexpected conclusion to the story.