Enzo Carniel - Jazz à la Villette
The young French pianist and composer Enzo Carniel, trained in classical music and then immersed in jazz as a teenager, cites Paul Bley, Keith Jarrett, and Thelonious Monk as influences. This concert, recorded in 2014 at the Jazz à la Villette festival, the opener for Archie Shepp, reveals an even wider range, notably by using the rhythmic changes of contemporary aesthetics.