Watchmen: Chapter I
In an alternate world history shaped by superheroes, once-celebrated “costumed adventurers” have been banned by a society disenchanted with vigilantism. Now, in 1985, the murder of The Comedian, a hero-turned-government operative, draws the attention of Rorschach, the last of the outlawed vigilantes. Rorschach’s investigation embroils his retired colleagues, Nite Owl, Silk Spectre, Dr. Manhattan and Ozymandias into a mystery that threatens their lives and a world on the brink of war.