1946: The Mistranslation That Shifted Culture
1946 is a feature documentary that follows the story of tireless researchers who trace the origins of the anti-gay movement among Christians to a grave mistranslation of the Bible. It chronicles the discovery of never-before-seen archives at Yale University which unveil astonishing new revelations, and casts significant doubt on any biblical basis for LGBTQIA+ prejudice.