Hooligan Sparrow
The danger is palpable as intrepid young filmmaker Nanfu Wang follows maverick activist Ye Haiyan (a.k.a Hooligan Sparrow) and her band of colleagues to Hainan Province in southern China, to protest the case of six elementary school girls who were sexually abused by their principal. Marked as enemies of the state, the activists are under constant government surveillance and face interrogation, harassment, and imprisonment. Sparrow, who gained notoriety with her advocacy work for sex workers’ rights, continues to champion girls’ and women’s rights and arms herself with the power and reach of social media.