Loving
Interracial couple Richard and Mildred Loving fell in love and were married in 1958. They grew up in Central Point, a small town in Virginia that was more integrated than surrounding areas in the American South. Yet it was the state of Virginia, where they were making their home and starting a family, that first jailed and then banished them. Richard and Mildred relocated with their children to the inner city of Washington, D.C., but the family ultimately tries to find a way back to Virginia.