Ninja Assassin
If it moves, smash it! The filmmakers behind The Matrix and V for Vendetta bring new blood (lots of it!) to martial arts movies in Ninja Assassin. Korean pop star Rain (Speed Racer) stars as heroic, deadly Raizo. Trained from childhood in the way of the Ozunu Clan ninja, he is stalked by fellow warriors for breaking free of them and their iron-willed dojo patriarch (martial arts legend Sho Kosugi)…and is on the run with a Europol agent (Naomie Harris) who has proof the clan sells assassination services to governments. The action is start-to-finish – fast, fierce, filled with weaponry (chains, swords, staffs, shuriken) and awesome athleticism. Fear not the weapon, but the hand that wields it.