The Lost Weekend
Writer Don Birnam (Ray Milland) is on the wagon. Sober for only a few days, Don is supposed to be spending the weekend with his brother, Wick (Phillip Terry), but, eager for a drink, Don convinces his girlfriend (Jane Wyman) to take Wick to a show. Don, meanwhile, heads to his local bar and misses the train out of town. After recounting to the bartender (Howard da Silva) how he developed a drinking problem, Don goes on a weekend-long bender that just might prove to be his last.